Tygodnik Ciechanowski

Piątek, 24 listopada 2017

Już teraz zamów e-prenumeratę Tygodnika Ciechanowskiego na: http://eprasa.pl/news/tygodnik-ciechanowski. W e-prenumeracie taniej !

Nowe Technologie

A A A poleć znajomemu drukuj stronę

Olcamp wystartował !

16.10.2008 09:03:29

W sobotę 4 października odbyło się w Olsztynie pierwsze po wakacjach barcampowe spotkanie. OLCAMP to otwarte spotkania ludzi związanych z branżą IT, nad którymi patronat sprawuje Agencja Interaktywna 4STUDIO. To co wzbudziło największe zainteresowanie to prezentacje SEO oraz Stylespace i o nich chcemy napisać kilka słów.

Inicjatywa Olcamp zaczerpnięta została ze spotkań barcampowych w innych miastach. Podobne spotkania odbywają się między innymi w Poznaniu – Barcamp, Krakowie – GrillIT, Gdańsku -3 Camp. Barcamp to forma spotkań, która w Polsce znalazła grono zwolenników. Nieformalność i otwartość sprawiają, że wśród prelegentów znajdziemy specjalistów i pasjonatów topowych dziedzin, a na widowni - szerokie grono zainteresowanych słuchaczy. Barcampy cieszą się dużą popularnością ze względu na nieoficjalny charakter spotkań oraz ciekawą tematykę.

W sobotę, 4 października w klubie Sowa w Olsztynie ruszyły spotkania branży IT - Olcamp. Czwarte w historii Olcampu a pierwsze po wakacjach.

Pomimo, iż olsztyńskie spotkanie nie było nagłaśniane, przyszło sporo osób. W planie spotkania były cztery prezentacje: linuxcamp, olsztyn2.0, SEO oraz Stylespace. To co wzbudziło największe zainteresowanie to prezentacje SEO oraz Stylespace i o nich chcemy napisać kilka słów.

Najwięcej oczekiwano oczywiście po prezentacji z SEO. Sporo osób przyszło na spotkanie właśnie ze względu na ten temat.

Dla tych którzy nie uczestniczyli w spotkaniu, przedstawiam - w skrócie - zagadnienia, które zostały poruszone w trakcie prezentacji z SEO :

  • - Złoty trójkąt Google - a więc po czym błądzą nasze oczy na stronie wyników wyszukiwania.
  • - Kilka słów powiedzianych było o contencie i linkowaniu. Co ma wyższe pozycje? Strona z bardzo dobrym, unikalnym contentem czy strona z kiepską treścią ale bardzo mocno podlinkowana? Według prowadzącego prezentacje, lepszym wyjściem jest słaby ale mocno podlinkowany content zamiast dobrej, unikalnej ale słabo podlinkowanej treści.Teoria nowego pozycjonowania mówi, że to kontent jest najważniejszy i na tym powinno się przede wszystkim opierać w przyszłości pozycjonowanie. Dobry, ciekawy kontent powinien zachęcić użytkowników do linkowania. Nad tym tematem mogła by się wywiązać ciekawa dyskusja. Temat warty żeby go głębiej poruszyć!
  • - Kilka słów padło na temat optymalizacji kodu pod wyszukiwarki – czyli to co lubią roboty: znaczniki h1, h2,.., umieszczenie contentu wysoko w kodzie - im wyżej tym lepiej. Treść dla ludzi a nie dla wyszukiwarek – absolutnie się z tym zgadzamy!
  • - Nie zapomniano także, o strukturze linków – sprawa oczywista - linki muszą mieć prostą, przyjazną dla użytkownika strukturę.
  • - Wykorzystanie stylów CSS przy budowie strony, budowa na DIVach zamiast na tabelach, uzupełnianie ALTów.

Prezentacja nie wyczerpała tematu, sporo osób chciało się dowiedzieć czegoś nowego, zgłębić temat, podyskutować czy podzielić się swoimi doświadczeniami z SEO. Całą prezentacje (jak i wszystkie pozostałe) można zobaczyć na stronie Olcampu.

Zainteresowanie, jakie wzbudził temat SEO wskazuje, iż jest to jeden z topowych tematów, wciąż niezgłębiony, a budzący wiele emocji. Jeśli masz coś ciekawego i nowego do powiedzenia w tym temacie - zapraszamy do kontaktu z organizatorami OLCAMPu, bo przecież każdy może wystąpić ze swoją prezentacją. A może także wartoby poruszyć temat innych metod promocji stron w Internecie?

Temat promocji inwestycji internetowych oraz marketingu internetowego poruszony był w prezentacji na temat nowo powstałego portalu www.stylespace.pl.

Prace nad Stylespace trwały od 01.01.2008, start i udostępnienie Internautom nastąpiło 15.08.2008. Portal ma być rodzajem wirtualnej szafy, na jego łamach można przedstawić innym użytkownikom to, czym chcemy się pochwalić z zawartości własnej garderoby. Skierowany jest głównie do kobiet w wieku 16-30 lat, ma być portalem dla tych którzy mają swój niepowtarzalny styl i chcą go pokazać innym.

Podczas prezentacji dowiedzieliśmy się jak wygląda samodzielne tworzenie portalu, na co należy zwrócić uwagę, gdzie uważać. Omówione zostały etapy tworzenia oraz problemy jakie napotkano. To co najważniejsze przy takich inwestycjach to nie tylko dobry pomysł ale przede wszystkim ciężka praca i pieniądze (których zawsze brak).

Pierwsze pomysły na reklamę? Pozycjonowanie w wynikach organicznych, kampanie AdWords, mailing, prezentacje portalu na takich spotkaniach jak Olcamp. Promocja takich inwestycji wymaga dużo nauki i pracy, rynek reklamy internetowej szybko ewoluuje.

Może juz wkrótce usłyszymy szerzej o stylespace.

Nastepne spotkanie Olcamp odbędzie się 25 października, organizatorzy zapewniają iż ma być jeszcze ciekawiej.

A może udałoby się zainicjować podobne spotkania w Ciechanowie? Jest to wyzwanie dla zainteresowanych tematem. Czekamy na pomysły !

autor: kk

Komentarze Internautów (0)dodaj komentarz

Na razie nikt nie skomentował tego artykułu, aby wziąć udział w dyskusji, należy dodać komentarz