Tygodnik Ciechanowski

Środa, 13 listopada 2019

fot. m.p.
fot. m.p.

Reklama.Content marketing opiera się o tworzenie treści, które będą nie tylko unikalne, ale i atrakc

28.10.2019 10:00:00

Odpowiednio zredagowane teksty, chociażby na stronie internetowej danej firmy, naprawdę pozwalają wzmocnić jej pozytywny wizerunek oraz sposób postrzegania przez użytkowników, a nawet mogą wpłynąć na większą sprzedaż oferowanych dóbr i usług.

 

Dzisiaj chcielibyśmy porozmawiać na temat unikalnych treści z osobą, która specjalizuje się w takich tematach jak strony internetowe, reklama w sieci czy też pozycjonowanie stron. Zaprosiliśmy więc Marka Masalskiego- freelancera z Białegostoku, specjalistę ds. marketingu internetowego, który posiada już wieloletnie doświadczenie w branży. Tym samym postaramy się przybliżyć istotne zagadnienia, jakie wiążą się właśnie z unikalnymi treściami na stronach internetowych oraz w sklepach. 

Wszyscy mówią o tym, że treść musi być unikalna. Może jednak zaczniemy od wyjaśnienia, dlaczego jest to istotne? 

Pierwszą i najważniejszą kwestią jest to, że kopiowanie cudzych tekstów bez wiedzy autora jest nie tylko sprzeczne z etyką, ale i sprzeczne z obowiązującym prawem o własności intelektualnej czy też o prawie autorskim. Kolejną, ważną rzeczą jest to, że zamieszczanie skopiowanych treści powoduje duplikację contentu, a co za tym idzie strona, która posiada takie duplikaty może otrzymać od Google filtr, a co za tym idzie- przestanie być w ogóle obecna w wyszukiwarce. I jeszcze jedną ważną rzeczą jest to, że unikalna treść jest ważna także dla samych użytkowników z praktycznego punktu widzenia- wchodząc do wyszukiwarki chcielibyśmy znaleźć zróżnicowane informacje, gdyż przeglądanie dziesięciu stron z jednym i tym samym tekstem w ogóle mija się z celem. Przytoczyłem tutaj te najważniejsze aspekty, ale też do unikalnego contentu można podejść z perspektywy korzyści. Warto mieć dobrej jakości teksty po to, aby kształtować wizerunek firmy, zachęcać klienta zakupu lub też do skorzystania z proponowanych usług. 

Skoro została już wspomniana kwestia pozycjonowania, czy faktycznie unikalne treści wspierają wykonywanie tej usługi? 

Oczywiście, że tak. Roboty wyszukiwarki podczas indeksacji prześlizgują się przez zawartość tekstową strony i w dużej mierze oceniają stronę i klasyfikują ją właśnie na podstawie tej zawartości. Dlatego też rekomenduje się, aby każde pozycjonowanie rozpoczynać od wykonania optymalizacji strony, w czym powinna się zawrzeć także optymalizacja contentu pod kątem pozycjonowanych fraz kluczowych. Od razu jednak powiem, że stworzenie tekstów sprzedażowych, oryginalnych, które charakteryzują się wysoką jakością i posiadają wezwanie do działania, a jednocześnie są też wsparciem dla działań SEO (a więc na przykład posiadają odpowiednią strukturę i słowa kluczowe we właściwej formie) naprawdę nie jest proste. Dlatego też bardzo często przedsiębiorcy decydują się na to, aby zlecić zredagowanie takich treści komuś, kto się w tym specjalizuje. Możemy wobec tego powiedzieć, że celem takiej unikalnej treści jest takie ukierunkowanie robotów, aby dobrze odczytały cel, jaki ma strona i we właściwy sposób ją przypisały pod kątem słów kluczowych, a jednocześnie równie ważne jest zachęcenie użytkownika do skorzystania z oferty firmy. 

Jak możemy sprawdzić unikalność treści? 

Jeśli po prostu nosimy się z myślą o napisaniu jakiegoś artykułu i piszemy go z głowy- istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo powielenia treści, która już się w sieci znajduje. Jeśli jednak robimy jakiś research, sprawdzamy treści na innych stronach i się nimi inspirujemy- czasem może pojawić się pytanie o to, jak bardzo się zainspirowaliśmy czyimś tekstem. Istnieje wiele darmowych narzędzi w sieci, gdzie można po prostu przekleić fragment tekstu, a aplikacja w kilka sekund sprawdzi nam jego unikalność. Można też to zrobić na piechotę wchodząc do wyszukiwarki Google i wklejając fragment tekstu w cudzysłowach. Jeśli wyszukiwarka nie da nam żadnych wyników wyszukiwania lub da wyniki z linkami do stron z podobnym, ale nie identycznym tekstem- można stwierdzić, że nasza treść jest unikalna. 

Bardzo dziękujemy za wszystkie informacje, jakie przekazał nam Marek Masalski. Tylko utwierdziły nas one w przekonaniu, że warto poświęcić kilka chwil więcej na to, aby popracować nad zawartością tekstową strony. Liczymy na kolejne, równie ciekawe spotkanie z osobą, która ma tak dużą wiedzę oraz doświadczenie w tematyce marketingu internetowego. 

autor: autor: Artykuł promocyjny.

Komentarze Internautów (0)dodaj komentarz

Na razie nikt nie skomentował tego artykułu, aby wziąć udział w dyskusji, należy dodać komentarz