Tygodnik Ciechanowski

Wtorek, 01 grudnia 2020

Już teraz zamów e-prenumeratę "Tygodnika Ciechanowkiego" na: https://eprasa.pl/news/tygodnik-ciechanowski . W trosce o Państwa bezpieczeństwo polecamy nadawać ogłoszenia za pośrednictwem naszej strony: https://tc.ciechanow.pl/ogloszeniatest/pliki/ogloszenie.php
fot. R.Nadaj
fot. R.Nadaj

Sonda „Tygodnika”: Czy zdalne nauczanie to orka na ugorze?

17.11.2020 13:03:17

Tak przynajmniej uważa Katarzyna Kurek z Makowa Mazowieckiego, mama dwóch uczących się zdalnie córek. Nauczycieli i rodziców zapytaliśmy o opinie na temat zdalnego nauczania najmłodszych uczniów, którzy niedawno dołączyli do starszych koleżanek i kolegów, korzystających z tej formy nauczania nieco wcześniej.

- Syn choruje na autyzm – mówi Agnieszka Sobiesiak, mama Szymona, ucznia klasy 3 Szkoły Specjalnej w Ciechanowie. - auka wcześniej kojarzyła mu się ze szkołą, a dom z odpoczynkiem. Odkąd pojawiła się pandemia, wszystko zostało postawione na głowie. Poprzednio szkołę zamknięto w marcu. Z tego powodu syn przez pół roku siedział w domu. Do szkoły powrócił dopiero we wrześniu. Każde zamknięcie szkoły specjalnej to dla rodziców tego typu dzieci ogromny problem. Lekcje zdalne w tym przypadku nie odbywają się. Polegają one jedynie na tym, że szkoła przesyła materiały do wydrukowania. Na ich podstawie zajęcia ma prowadzić sam rodzic. W szkole zajmuje się tym logopeda i inni specjaliści. Dziennie syn miał w niej około 5 godzin. Potem szedł do internatu, skąd odbierałam go w godzinach popołudniowych. Inne dzieci w internacie przebywały od poniedziałku do piątku, a do domu wracały tylko na weekend. Dzięki temu rodzice mogli zająć się sprawami zawodowymi. Teraz jedno z nas musi na stałe zajmować się dzieckiem w domu, bo nie ma innej możliwości.

Więcej w TC z 17 listopada 2020 r.

autor: red

Komentarze Internautów (1)dodaj komentarz

  • Matka 42-letniego Autysty, 2020-11-17 17:44:12
    Autyzm
    Autyzm nie jest chorobą. Mówiąc najprościej to odmienna organizacja mózgu, niby inny system komputerowy. Terapia polega na przystosowaniu do życia przez wypracowanie protez tysięcy pożądanych zachowań. Niezależnie od zajęć prowadzonych przez specjalistów dla rodziców pozostaje 19 godzin pracy na dobę. Bez dni wolnych i urlopów. Dobrze prowadzone dziecko autystyczne jest w stanie współpracować przez komputer, nawet z lepszym skutkiem niż stacjonarnie.